Миналата година не бе от най-силните за кино индустрията, както в бокс-офиса, така и в артистично отношение. Много филми бяха отменени или отложени, а голяма част от тези, които излязоха, се оказаха разочарование. В тази статия ще погледнем именно тези заглавия, като уточняваме, че говорим за проекти, от които сме имали позитивни очаквания и те не се били оправдани.
Първият филм на Робърт Дауни Джуниър, след като официално приключи с Marvel, е модерна версия на класическата история за доктор, който научава, че може да говори с животни. Продукцията коства поразителните 175 млн. долара и изкара едва 254 млн. Напомняме, че това е във времето преди пандемията и тя по никакъв начин не може да бъде винена за слабите резултати.
Разбира се, продажбата на билети, не винаги е добро мерило за качеството на даден филм. Dolittle страда и от сериозни проблеми при сюжета, диалога и ефектите. Животните изглеждат фалшиви (защото са такива), а краят, в който добрият доктор бърка в задните части на дракон, за извади гайда, която му причинява стомашни проблеми, е смятан за огромно безумие от критици и фенове.
Дали Кристофър Нолан не започва да губи магическото си докосване? Tenet е втори негов пореден филм, който е приет със смесени чувства. Предишното заглавие, което видяхме от британският режисьор, бе Dunkirk и честно казано това е най-слабият му филм, с "герои", които лесно се забравят и изключително тънка сюжетна линия.
Tenet определено е по-добър опит от Нолан, но сравнен с други негови шедьоври като The Dark Knight, Inception и The Prestige, той не е представлява нищо осбено. Трябва да се признае, че концепцията за движение обратно във времето е интересна и свежа, но големият проблем на филма са главните действащи лица. Напоследък Кристофър Нолан експериментира с герои, които общо взето са празно платно. Те са незапомнящи се, безинтересни, не се развиват и не израстват по време на сюжетната линия.
Именно такъв е протагонистът на Tenet, който дори няма име, а в кредите на филма е записан просто като "Протагонист". Амбициозният проект разкрива друга слабост на Нолан, която е с него от много време насам. Той не знае как да снима екшън сцени по интригуващ начин. Финалната битка в края на филма е скучновата и изтъркана и не приляга на филм с бюджет над 200 млн. Цялостно очаквахме нещо близо до Inception, но получихме объркващ екшън с интересна концепция.
Явно от 20th Century Fox така и не разбраха, че поредицата X-men вече има своя перфектен край в Days of Future Past и Logan. Всеки филм след тези двата е излишен и несполучлив.
New Mutants е оригинален като концепция, но проблемът е, че минава през твърде много промени. В крайна сметка финалният продукт е една огромна каша. Доколкото ни известно първоначалният замисъл на сценария е хорър филм с тийнеджъри супергерои, но на по-късен етап студиото се отказва от него. Част от лентата е заснета, когато е взето решението да се върнат хорър елементите. Така или иначе, цялото начинание е безмислено, защото Дисни купиха 20th Century Fox и бъдещи X-men продукции ще са под егидата на Marvel, с нови актьори и нова сюжетна линия.
Актьорската игра е на слабо ниво, а Мейзи Уилямс (Аря Старк), продължава традицията актьори от Game of Thrones да участват в ужасно слаби филми.
На хартия Mulan трябваше да е поне сносен. Анимираната версия от 90-те години е любима на милиони деца (вече възрастни). Оригиналният Mulan е универсално обичан, а в този модерен римейк с бюджет 200 млн. е универсално мразен.
По всичко личи, че това е поредният (несполучлив) опит на Дисни да изкара пари на китайския пазар.
Главната героиня обаче е безинтересна и като типична модерна Дисни принцеса е перфектна във всичко, побеждава всички и владее "силата". Да ви напомня за някого?
Фактът, че трябва да включим това заглавие, е болезнен, защото първият Wonder Woman бе страхотен и без каквито и да е угризения можем да кажем, че е най-добрият филм за супергероиня, правен някога. Не че летвата е висока с предишни заглавия като Elektra и Catwoman. Разбираемо, очакванията към WW1984 бяха изключително високи, но крайният резултат е нищо повече от кинематографичен еквивалент на челна катастрофа между два вече горящи влака.
Докато гледате филма, може и да не го осъзнаете, но сюжетът е безумен. Ако пробвате да го обясните на някого, разбирате колко абсурден е всъщност. Жената чудо намира камък, който изпълнява желания и той е откраднат от закъснялата пародия на Доналд Тръмп. Във финалната "битка" Тръмп убеждава целия свят да си пожелае каквото си иска, но Даяна спира тези събития...
Жената чудо е един от най-могъщите герои на DC вселената. Защо точно се бори с корпоративен злодей с магическа лампа, вместо да мери сили с някой от ранга на Дарксайд или Арес? Целият филм е изпълнен с недомислие, бездънни "ями" в сюжетната линия и неуместен диалог. Разочароващо заглавие, достойно за перфектния край на година като 2020.